23 Ekim 2014 Perşembe

Erkek Gömleğinden Yeni Bir bluz

Herkese Merhaba,
Havalar soğudu, okullar açıldı derken her zaman olduğu gibi sonbahar yoğun ve kasvetli geçiyor. Öyle ki gece ancak 23:00'ten sona el ayak çekilince bir oh diyebiliyorum. Saat geç olsa da mutlaka bir şeyler yapıyorum aslında ama havaların erken kararması ve soğuk olması yaptıklarımı resimlememe engel oluyor. Zaten pek fotoğraf çektirmesini sevmem, bir de yaptıklarımı giyip resmimi çekecek birini bulmak çok zor. Bulduğum da bir iki poz çektikten sonra sıkılıyor. Hele bir de bulanık çekmişse, ışık tam gelmemişse yeniden mümkün değil çekmiyorlar. Dün de aynı şey oldu. Tam bir daha çekseniz derken herkes işim var diye kaçtı, elimde makine ile kala kaldım. Yeniden ikna etmem kimbilir ne kadar sürecek. Ben de elimdeki resimlerle idare ettim çaresiz.

Yine bir gömlek dönüştürdüm. Bu erkek gömleklerinin kumaşları genelde çok kaliteli oluyor ama makineden mi yoksa kullandıkları malzemeden mi bilmem yakaları çabuk bozuluyor. Eskiden yepyeni gömlek boşa gitti diye düşünüyordum, şimdi kesecek bir şey çıktı diye seviniyorum. Evdeki o kadar kumaşa rağmen eşimin gömleklerini gözleyip duruyorum. Ne zamandır gözüm bu gömlekteydi. Rengi çok hoş bir krem rengi. Önceki hali böyleydi.


Bu da sonraki hali:





Bu da deli gömleği versiyonu. Bu sefer gömleği tersten kullanacağız. Daha bir yakıştı sanki.

Önce yan cebini söküp dikiş izlerini gidermek için bir kez yıkadım. Sonra da tüm dikiş yerlerinden kestim. Gömleği yakalı kullansaydım üstten kesecektim. Ama bu gömlek bebe yakalı olacak. Boyu da oldukça uzun olduğundan patronu oturtmakla uğraşmamak için koltuk altından itibaren kullandım. Patronumu etek kısmına yakın olacak şekilde yerleştirdim.
Modelim Burda'nın 2013 Şubat ayına ait  135 numaralı bluz modeli. 

 Kumaşım düz olunca hızlı bir şekilde diktim. Bebe yaka olarak düşündüğüm için aşağıda dört basamakta anlattığım şekilde bluzun patronundan yeni bir bebe yaka patronu çıkardım.

Arkası düğmeli olacağından arka patronu ikiye bölüp uçlarını sivri olarak çalıştım.
Sonra gözüme çok sade gelince kızımın önerisiyle dantel eklemeye karar verdim. Dantel dediysem krem rengi dantel olmadığından geçen yıl yazlığıma diktiğim tül perdeden kalan kumaşı kullandım. Sonra biraz daha düşününce yakanın altından siyah da görünse hoş olur dedim ve yakayı hem siyah hem de perde kumaşından biçtim.


Önce omuz kısımlarından diktim. Sonra da dantelli parça ile birleştirdim.

 Baktım gözüme bir eksik var gibi geldi. Aldım elime her derde deva boncukları, her çiçeğin ortasına siyah minik bir boncuk diktim. 


Bu iş de bittikten sonra yakayı bluze taktım. Arkadaki iliklerin aralarına birer ilik daha açtım. Son olarak düğmeleri yeni aldığım siyah düğmelerle değiştirdim. Veee işte mutlu son. En önemli resim bulanık çıktı ama ışıktan herhalde düzeltemedik bir türlü. Umarım beğenirsiniz.





















8 yorum:

  1. ben gelip çekeyim bari çok güzel olmuş ilk fırsatta deneyeceğim...
    Çok yakışmış sanada güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel vallahi. Çoluk çocuğun kaprisini çekmekten ölüyorum. Giye giye eskittiğim ve resmini çekemediğim neler var. Artık ben de unutuyorum. Teşekkürler...

      Sil
  2. Çok beceriklisin valla ne diyeyim arkadaşım :) Geçen yıllarda benim de eşimin bir gömleğine takmışlığım vardı. O da çok seviyordu ki, yakası ve kol uçları sürtünmeden eskiyinceye kadar giydi. Ama beden sapasağlam ve ekose kumaşının renkleri hala daha süperdi. Neredeyse 2 hatta 3 yıl kışlıklarla beraber çıkarıp çıkarıp geri kaldırdım ama hiç giyilmedi. Sonunda verdim gitti birilerine. Aslında yazlık olsa kollardan falan vaz geçilirdi de, kışlık olunca, üstelik ben de eşimden çok az bir şey küçük olunca, beden uyduramam diye hiç bu işe girişmemiştim. Seni tebrik ediyorum, güle güle giy.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bende de yıllardır sürünen kıyafetler var. Arada bir el atıyorum, yarım saatte neler çıkıyor. Hem dolaplar boşalıyor, hem de evdekilere "bakın bunun eski halini hatırlıyor musunuz?" diye şov yapmaya bayılıyorum.

      Sil
  3. kim demişki erkek gömleğinden dönüşmüş diye =) hemen yapılacaklar listesine alındı.bende gözü erkek gömeleklerinde kalanlardanım =) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Erkek gömleklerinin kumaşları çok kaliteli oluyor. Dikişleri de öyle. Sökerken nasıl dikildiklerine de iyice dikkat ediyorum. Sadece yakası eskidi diye atmaya kıyamıyorum.

      Sil
  4. Çok başarılı gerçekten süper :))

    bende beklerim symcouture.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. hemen bloğunuza geliyorum.

      Sil